שכונות נתניה

בניינים גבוהים בשכונת נוף הטיילת נתניה

העיר נתניה מורכבת ממספר שכונות אשר התפתחו בזמנים שונים ובתקופות שונות. להלן נזכיר את החשובות והמרכזיות שבשכונות העיר:

קריית צאנז

שכונה חרדית, הממוקמת בצפון העיר נתניה, בחלקה המערבי, קרוב לחוף הים. היא מהווה את המרכז העולמי של חסידות צאנז. השכונה הוקמה ע"י האדמו"ר מצאנז – ר' יקותיאל הלברשטאם. האדמו"ר הקים בשכונה את בית החולים "לניאדו" (בית החולים היחיד בנתניה) ומוסדות חינוך רבים המשמשים את החסידות. בית החולים ע"ש "לניאדו" משמש את תושבי נתניה והשרון בכלל.

פרדס הגדוד

השכונה הוקמה במקור ע"י יוצאי הגדודים העבריים, ושמה ניתן לה על שם הגדודים העבריים (קרי חיילים יהודים שלחמו במסגרת הצבא הבריטי במהלך מלחמת העולם הראשונה) והפרדס שהיה בה לפני ייסודה. עד לפני שנים אחדות היו בשכונה שרידי מבנים  שהקימו הגדודים העבריים. שיא התפתחותה של השכונה היה בקום המדינה כאשר 130 בעלי הון בלגיים קבעו בה את מושבם. בעקבות התיישבותם בשכונה זכתה השכונה לכינוי "שיכון הבלגים". במקור היתה אמורה השכונה להיבנות בסגנון הולנדי, אך לאחר שהפרוייקט נכשל בשל סדקים בבתים הראשונים – שבו לבנות בה בסגנון רגיל. בשכונה נמצא בית הספר הממלכתי דתי "נועם".

עיר ימים

אחת השכונות החדשות בנתניה. עיר ימים נמצאת בין שכונת האירוסים לשכונת רמת פולג. מדובר בשכונה הנמצאת בתהליכי פיתוח, וכמות מפעלי הבנייה בה היא בין הגדולות ביותר בנתניה. עיר ימים מתאפיינת בבתי מגורים גבוהים ומפוארים. בשכונה נמצא הקניון החדש של נתניה "קניון עיר ימים" שבו מבלים תושבי העיר ועושים את קניותיהם. בשכונה נבנה בית ספר על שם חיים חפר.

רמת פולג

השכונה הדרומית ביותר בנתניה. קיבלה את שמה מהנחל הזורם לאורכה ונשפך לים התיכון. השכונה מחולקת ל-2: פולג הישנה בה הבנייה היא של בתים פרטיים ווילות ופולג החדשה בה הבנייה היא לגובה. השכונה הישנה מאכלסת תושבים ותיקים, חלקם נעזרים בשירותי נוטריון פולג לצורך תרגום מסמכים משפה לשפה ולחתימה על אישורים נוטריונים.

 קרית השרון

השכונה היא בין השכונות החדשות בנתניה. בשטחה נמצאת מכללת נתניה ושמה ניתן לה עקב היותה של נתניה "בירת השרון". בשכונה נמצאת "חורשת הסרג'נטים" בה ניתלו הסרג'נטים הבריטים בידי חברי האצ"ל. השכונה נחשבת ל"שכונה ממריאה", כלומר, היא עדיין בתהליכי פיתוח ובנייה ועוד לא הגיעה למיצוי הפוטנציאל שלה. בשכונה קיימים מספר מתחמי בילוי. האוכלוסייה המתגוררת בקרית השרון הינה בדרך כלל אוכלוסייה צעירה. רוכשי דירות בקרית השרון נעזרים בנוטריון קרית השרון לצורך חתימה על מסמכים הדרושים לביצוע רכישת נכסים ולעניינים אחרים.

נוף הטיילת

שכונה זו הינה שכונה חדשה שעדיין בתהליכי פיתוח. השכונה ידועה גם בשם "נת/600" על שם תכנית הבנייה שלה. שכונה זו כוללת את הפלנטריום החדש, את מלון כרמל, את מלון רמדה החדש, את מלון איילנד, את בית יד לבנים, את בית פלדמן ואת בית גולדמינץ. בשטחה של שכונה זו נמצאת האנדרטה לזכר ניצחון הצבא האדום על הנאצים (שבחניכתה השתתף נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין) והיא סמוכה לחוף ארגמן. בנוסף, ישנו גם בית כנסת גדול הנמצא בתהליכי בנייה שאמורים להיות בו גם מניין ספרדי וגם מניין אשכנזי.

טיילת נתניה דרום על רקע אופק הים התיכון
טיילת נתניה דרום על רקע אופק הים התיכון

כתיבת תגובה